۱۳۹۷ شهریور ۲۰, سه‌شنبه

اعتراف بانک مرکزی به افزایش ۲۰درصدی نقدینگی

لينك به منبع:

اعتراف بانک مرکزی به افزایش ۲۰درصدی نقدینگی

اعتراف بانک مرکزی به افزایش ۲۰درصدی  نقدینگی
اعتراف بانک مرکزی به افزایش ۲۰درصدی نقدینگی
بانک مرکزی ایران روز دوشنبه در گزارشی از افزایش بیست درصدی حجم نقدینگی در یک سال گذشته در ایران تحت حاکمیت آخوندها خبر داد.
این آمار شاخصهای اقتصادی تیر ماه امسال را در بر می‌گیرد. بر اساس این گزارش، حجم نقدینگی در پایان تیرماه امسال به حدود ۱۶۰۲هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به تیر ماه سال ۹۶بیش از بیست درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس این گزارش از اسفندماه سال گذشته تا تیر ماه امسال نقدینگی چهار و هفت دهم درصد افزایش داشته است.
این آمار در حالی منتشر شده که بسیاری از کارشناسان اقتصادی و کارگزاران رژیم افزایش نقدینگی در این کشور را به‌عنوان یکی از عوامل اصلی جهش قیمت ارز معرفی کرده‌اند.
بعضی از آنها نبود مجرای مطمئن برای سرمایه‌گذاری را علت اصلی پول‌های سرگردان در بازار ارز می‌دانند.
به گزارش خبرگزاری حکومتی ایسنا افزایش حجم نقدینگی یکی از عوامل تورم و به‌هم‌ریختگی بازار محسوب می‌شود؛ با این حال، متأسفانه اغلب دولتها در ایران نقدینگی سالانه را افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت دلار و کاهش ۸۰درصدی قدرت خرید ایرانیان

طی ۸ماه اخیر، افزایش قیمت دلار باعث شد ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ۸۰درصد کاهش پیدا کند.

افزایش قیمت دلار و تاثیر آن بر تورم

وحید شقاقی که رسانه‌های حکومتی از وی با عنوان استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی نام می‌برند گفت: اگر ‌چه هنوز کاهش ۸۰درصدی ارزش پول ملی اثراتش در اقتصاد ایران بارز نشده است اما تا پایان سال ۹۷تورم در ایران به بالای ۳۰درصد خواهد رسید.

بالا رفتن قیمت دلار و سکته اقتصادی در ایران

این کارشناس رژیم کاهش ناگهانی قدرت خرید ایرانیان و ارزش پول ملی را به "سکته اقتصادی" تعبیر کرده و گفت: در اقتصاد جهانی نسبت نقدینگی به تولید ناخالص داخلی بین ۶۰تا ۷۰درصد است ولی این نسبت در ایران ۱۱۰درصد یعنی "مرز هشدار" است.
وحید شقاقی از این نسبت نتیجه گرفته به‌دلیل "ضعف نظام مالی و بانکی"، نمی‌توان نقدینگی را به سمت تولید برد و همین باعث "سرگردانی مخرب نقدینگی" می‌شود.
وی افزود: تنها در سال گذشته بیش از ۳۰میلیارد دلار ارز از ایران خارج شده است.

افزایش قیمت دلار و هراس آخوند روحانی از تورم

خبرگزاری حکومتی ایرنا نوشت: حسن روحانی برای "مهار گرانی" دستور داده است "اجناس داخل انبارها به سرعت روانه بازار شود."این خبرگزاری در ادامه گزارش خود به‌نقل از یکی دیگر از مهره‌های رژیم افزود: «در حال حاضر شاهد هستیم حتی بخش‌هایی که ارز ۴۲۰۰تومانی دریافت می‌کنند، محاسباتی که برای فروش می‌کنند با ارز بالاتر است»
قابل توجه است که قیمت دلار در بازار آزاد ایران روز ۴شنبه ۲۳خرداد ۱۳۹۷، از مرز ۷هزار‌و‌پانصد تومان رد شده است.

قیمت دلار و انفجار قیمت خودروهای داخلی

خبرگزاری دویچه وله آلمان نیز با اشاره به وضعیت وخیم اقتصادی رژیم ایران نوشت: با خروج آمریکا از برجام در ماه‌های اخیر برخی شرکتهای خودروسازی نیز از ایران خارج شده‌اند. در همین زمینه سایت "عصر ایران" در گزارشی با عنوان "انفجار قیمت خودروهای داخلی" نوشت "خودرویی مانند مزدا ۳که تکنولوژی آن مربوط به ۱۰سال پیش است چگونه با قیمت حدود ۲۵۰میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد؟"
بنا بر این گزارش تنها طی ۱۰روز گذشته قیمت خودروهای مختلف در بازار ایران از ۲ تا ۴۰میلیون تومان افزایش داشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر